Expertise

Samen bepalen we jouw plek in de markt

Expertise

Positioneren

Wie niet kiest wordt niet gekozen. Daar gaat positioneren over, over duidelijke keuzes maken en deze bekend maken. Wie ben je als organisatie, wat zijn je ambities, waar sta je voor en waar ga je voor? En zit jouw doelgroep daarop te wachten? Deze vragen beantwoorden we in een positioneringstraject. We zorgen voor een relevante, onderscheidende en geloofwaardige positionering.

 

Merkportfolio

Niet één maar meerdere merken. Organisaties hebben vaak een portfolio met merken, submerken, productmerken, proposities en namen. Soms door fusies en overnames of simpelweg gewoon zo ontstaan. Onderzoek toont aan dat de meeste merkportfolio’s gewoon ‘op die manier’ groeien, zonder een weloverwogen strategie. Op enig moment lijkt er een wildgroei aan merken te zijn ontstaan en is er behoefte aan een doordachte merkportfolio strategie. Ik help organisaties en instellingen op dat moment om een goed afgewogen, strategische keuzes te maken en het merkportfolio efficiënt en effectief te maken.

Dit heb ik onder andere mogen doen voor:

               

 

Positioneren

Wat vertellen uw medewerkers op een verjaardag over uw organisatie? Medewerkers zijn misschien wel de belangrijkste ‘merkwerkers’ van uw organisatie. Het merk kan helpen door als kompas te fungeren voor de organisatie. Het merk geeft richting en kleur aan wie je bent en wilt zijn. Het waarmaken van wat je als organisatie belooft, het tot leven brengen van het merk in het dagelijks handelen, dat is internal branding.

 

Naamgeving

Een goede naam roept de juiste verwachtingen op, zowel rationeel als emotioneel. Vanzelfsprekend is voor het bedenken van de juiste naam een goede briefing en creativiteit nodig. Mijn kracht zit daarnaast in het keuzeproces. Een nieuwe naam kan een beladen onderwerp zijn, zeker bij fusie organisatie en/of wanneer er vertrouwde namen verdwijnen. We helpen bij bedrijfsnamen, productnamen, online proposities en slogans.

Scroll naar top